Audi Avus Quattro

1991_audi_avusquattroconcept1.jpg


audi-avus1.jpg


audi_avus_quattro.jpg



The Audi Avus quattro was a "supercar-styled" concept car from the German car manufacturer, Audi. It was first introduced at the 1991 Tokyo Motor Show. The Avus quattro had an aluminum exterior, which made it a lightweight, sleek and safer automobile.

The Avus quattro's engine was supposed to be a 6.0 L 60-valve 12-cylinder engine producing 509 hp (380 kW), capable of accelerating the car from 0 to 60 mph (97 km/h) in about 3 seconds and a top speed of 211 mph (340 km/h). The exact car shown at the Tokyo Motor Show, however, had a dummy made of carefully painted wood and plastic for an engine because at the time, such a powertrain was still in development; Audi-made W12 engines were not available to buyers until Audi presented its flagship A8 a few years later.

The Avus quattro is now on display at Audi's museum in Ingolstadt, Germany.


Dados gerais
Marca Audi
Modelo Avus Quattro
Ano 1991

Motor
Motor 6.0 litros, 12 cilindros em W, 60 válvulas, injecção multiponto, gasolina
Cilindrada 5998 cc
Potência 509 cv (374 KW)

Tracção / Transmissão
Tracção Integral
Transmissão Manual de 6 velocidades

Performances
Velocidade máxima 340 Km/h

Dimensões

Comprimento 4424 mm
Largura 1976 mm
Altura 1174 mm
Peso 1250 kg
 
no ano que foi desenhado , era uma linha de vanguarda , e mesmo agora , ainda devia dar umas cartas ....
nao me importa de dar umas voltinhas nisso :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
 
É impressão minha ou nas fotos que foram expostas juntamente com as do spyder não aí como que certas bases para o actual modelo do R8 :?:
 
pessoalmante,vendo todos os projectos que foram surgindo,alguns que vou postar aqui futuramente,acho que o r8 é mistura de muita coisa,deste dois tb um pouco
 
Back
Top